Heeft u vaak meerdere contacten nodig bij uw logistieke partner(s)? Wij maken uw leven een beetje makkelijker door één persoon aan te wijzen die voor al uw behoeften zorgt.
Daarnaast bieden wij een centrale locatie voor het volledige bereik van logistieke eisen en bieden wij buitenlandse bedrijven de mogelijkheid van fiscale vertegenwoordiging. Wanneer u, als buitenlands bedrijf gevestigd buiten de EU, goederen wilt verkopen naar landen binnen Europa, zoals Italië, krijgt u te maken met de BTW-wetgeving. Zonder de benodigde kennis kan dit een complex en risicovol proces zijn.
Wij bieden buitenlandse bedrijven dan ook de mogelijkheid van fiscale vertegenwoordiging aan en kunnen optreden als algemene fiscale vertegenwoordiger of beperkte fiscale vertegenwoordiger. Doordat wij de meeste procedures voor u verzorgen, worden deze complexe belastingprocedures voor u vereenvoudigd. Bent u benieuwd wat dit betekent en of het voor u interessant kan zijn? Neem dan contact met ons op.
“Creativity is an import-export business.” – Ethan Zuckerman
Vrijblijvend adviesgesprek Special Accounts
Algemene en beperkte fiscale vertegenwoordiging
Wanneer u goederen in de EU invoert, moet u in de meeste EU lidstaten BTW betalen. Deze BTW kunt u later, als importeur, terugvragen bij de Belastingdienst. Onder bepaalde condities hoeft er bij het invoeren van goederen in Nederland géén invoer BTW betaald te worden. Beperkte fiscale vertegenwoordiging (BFV) kan gehanteerd worden wanneer u goederen wilt invoeren in Nederland die bestemd zijn voor ondernemers in een andere lidstaat. Als uw beperkte fiscale vertegenwoordiger nemen wij de BTW verplichtingen over en kunnen wij optreden voor zowel de invoer van goederen als de daarop volgende levering van die goederen. Wij regelen dat uw goederen worden ingeklaard als BFV en vervoerd mogen worden binnen de EU zonder toezicht door de douane.
Indien beperkte fiscale vertegenwoordiging niet mogelijk is, kunnen wij ook als algemene fiscale vertegenwoordiger (AFV) handelen. Een algemene fiscale vertegenwoordiger is verantwoordelijk voor alle transacties die een onderneming verricht die in Nederland vertegenwoordigd wordt. Als uw algemene fiscale vertegenwoordiger kunnen wij optreden voor alle leveringen en diensten waarvoor BTW betaald moet worden, intracommunautaire verwervingen en import uit niet-EU-landen. Wij zorgen ervoor dat alle processen snel en betrouwbaar verlopen. Als douane-expediteur én logistiek bedrijf hebben we alle kennis in huis om u te vertegenwoordigen.
AEO-C Certificaat
Naar aanleiding van de aanslagen in New York op 11 september 2001 is de internationale aandacht voor veiligheid flink aangescherpt en is het AEO-C certificaat in het leven geroepen. Om in aanmerking te komen voor een AEO-status moet een bedrijf voldoen aan een aantal eisen. Een AEO-C certificaat wordt dan ook pas na een grondig onderzoek toegekend. In 2011 hebben we het AEO-C certificaat behaald. Hiermee heeft het Nederlandse douanekantoor bevestigd dat zij ons als een betrouwbare partner zien. Deze status geeft ons, in combinatie met ons eigen douane-entrepot, bepaalde voordelen waardoor wij sneller en krachtiger werken.
Wilt u meer informatie? Neem contact met ons op of vraag een prijsofferte aan.
Onze voordelen
Service
Wij staan wereldwijd bekend om ons vermogen om in te spelen op de specifieke logistieke behoeften van onze klanten.
Snelle levertijden
Profiteer van elke innovatie, of het nu gaat om een eenvoudige uitbreiding van onze lucht- en zeevracht producten, of een ontwikkeling in magazijnbeheer.
24/7 support
Ons team staat altijd klaar om met passie oplossingen te vinden die uw bedrijf ondersteunen.
Veel gestelde vragen
Hoe controleer ik de status van mijn zending?
U krijgt van ons op diverse momenten een bericht zodat u op de hoogte blijft van de status van uw zending. Van het moment van laden tot het moment van lossen.
Hoe kan ik een order plaatsen?
Via ons contact -of offerteaanvraagformulier kan u online uw vraag stellen en zorgen wij ervoor dat u zo snel mogelijk antwoord krijgt van een van onze specialisten. Telefonisch contact opnemen kan natuurlijk ook op +31 (0)75 750 2600.
Kan ik een zending ophalen?
Goederen op pallets of in containers die u in onze eigen loods laat afleveren, kunnen daar ook afgehaald worden.
Waar zijn jullie actief?
Alpi is onderdeel van Alpi World. En world zegt in deze genoeg. Wij zijn in staat om uw transporten wereldwijd te verzorgen.
Wat is intermodaal transport?
In sommige gevallen is één transportmethode niet voldoende of levert een combinatie van weg- en zeetransport een flinke kostenbesparing op.
Welke opslagfaciliteit bieden jullie?
In Zaandam hebben we onze eigen (douane) loods (opslag) van ruim 6.200 vierkante meter waar al uw export en import goederen op pallets of in containers tot aan het transport opgeslagen kunnen worden.